Powerjóga

Powerjóga je dnes velmi rozšířený styl jógy, který bývá mylně zaměňován za klasickou jógu. Jedná se o dynamickou formu a vychází z klasického směru jógy, hathajógy. Kolíbkou powerjógy jsou Spojené státy americké v 80. letech 20. století. Při powerjóze se procvičí, zpevní, protáhne a uvolní celé tělo. Dalším kladem je koncentrace těla a mysli. Vše je doprovázeno pravidelným a hlubokým dechem, který zahřívá tělo. Cvičení powerjógy je založené na pravidelném opakování základních asán, které jsou dynamicky seřazeny za sebou a zaměřují se na: vyrovnání svalových dysbalancí, zlepšení flexibility, protažení svalů, odbourávání psychických bloků, správné fungování vnitřních orgánů atd.

Benefity powerjógy

Přínos pravidelného cvičení powerjógy spočívá ve formování postavy, v úbytku podkožního tuku, v mentálním uvolnění a v zisku soustředěné mysli. Asány v powerjóze mají vliv na celou páteř, uvolňují tlak na míšní nervy, stabilizují reakce nervového systému na stres a odstraňují dlouhodobé napětí.

Pravidla powerjógy

I pro cvičení powerjógy platí určitá pravidla, která by měla být ze strany cvičícího akceptována. Dodržováním zásad se docílí správného a účinného cvičení. Mezi základní pravidla patří: pravidelné, uvolněné a klidné dýchání; cvičení provádíme bez násilí; přecházení mezi asánami je plynulé a pomalé; zpevněný střed těla po celou dobu cvičení; nejíme 2-3 hodiny před cvičením. Za každou cenu se nesnažíme zvládat náročné asány, jelikož cílem powerjógy je procítěné cvičení pozic, které nám vyhovují.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení